جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا نباید از قفس دست دوم استفاده کنیم؟

قفس دست دوم

چالش استفاده از قفس دست دوم

استفاده از قفس دست دوم و کاهش هزینه‌های پرورش از این طریق، چالش جدیدی است که کاربران در این کسب‌وکار با آن روبرو هستند. اما آیا استفاده از قفس‌های دست دوم اصلاً می‌تواند در هزینه‌ها برای ما صرفه‌جویی به همراه داشته باشد؟ چه خطراتی با استفاده از این قفس‌ها کسب‌وکار ما را تهدید می‌کند؟

در این مقاله به بررسی این موضوع و نگرانی‌های مربوط به آن می‌پردازیم. آشنایی با این موارد می‌تواند کسب‌وکار مطمئن‌تری برای شما رقم زده و احتمال موفقیت را برای شما چندین برابر نماید. عدم توجه به این نکات نیز، کسب‌وکار شما را در معرض خطراتی بزرگ قرار خواهد داد.

قفس دست دوم

پرورش پرندگان در قفس

پرورش پرندگان در قفس‌های صنعتی از سال‌ها قبل به دلیل بازدهی بالای این روش نسبت به روش‌های سنتی در پروش مرغ و پرندگان، متداول شده است. این امکان برای کاربران وجود دارد که بسته به شرایطی که دنبال آن هستند از قفس‌های مخصوص در اندازه‌ها و شکل‌های متنوع استفاده نمایند. البته کاربرانی که هنوز با این قفس‌ها آشنایی کامل ندارند، گاهی با تصمیمات اشتباه باعث بروز مشکلات بزرگی برای کسب‌وکار خود می‌شوند. پرورش پرندگان در قفس روشی مدرن و عالی است اما نیاز به دقت بالایی دارد.

حتما بخوانید : انواع قفس های مناسب برای پرورش بلدرچین، مرغ، کبک، کبوتر، جوجه و…

استفاده از قفس‌های دست دوم، کاهش هزینه‌ها یا از بین رفتن سرمایه‌؟

یکی از تصمیمات اشتباهی که در بند قبل به آن اشاره کردیم، استفاده از انواع قفس دست دوم برای پرورش پرندگان است. افرادی که تازه به این کسب‌وکار روی آورده‌اند، به بهانه کم کردن هزینه‌ها در شروع کار به دنبال استفاده از این قفس‌ها رفته و ناغافل سرمایه ی گران‌بهای زندگی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند. هر چند در نگاه اول ممکن است خرید قفس دست دوم هزینه کمتری نسبت به تهیه قفس نو داشته باشد، اما در دراز مدت با توجه به معایب آن و تلفات احتمالی پرندگان همه چیز برعکس خواهد شد.

عدم دقت در چنین نکاتی، شروع چنین کسب‌وکارهایی را با چالش‌هایی بزرگ روبرو ساخته و حتی آنها را به مرز نابودی می‌کشاند.

معایب استفاده از قفس دست دوم

از اصلی‌ترین معایب استفاده از انواع قفس دست دوم برای پرورش پرندگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) نداشتن استحکام کافی

یکی از اصلی‌ترین دلایل روی کار آمدن پرورش در قفس، محکم بودن آنها است. اما انواع دست دوم این قفس‌ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مختلف و البته نحوه استفاده کاربر، کیفیت قبلی خود را در استحکام ندارند.

2) بیماری‌هایی که یکی پس از دیگری شروع می‌شوند…

یکی از اصلی‌ترین معایب استفاده از قفس دست دوم امکان بالا رفتن ابتلای پرندگان به بیماری‌های مختلف است. با توجه به اینکه ویروس‌های بیماری‌ زای پرندگان تا مدت‌ها روی سطوح فلزی زنده می‌مانند، از این رو استفاده از انواع قفس دست دوم فلزی ممکن است باعث انتقال این بیماری‌ها شده و سرمایه میلیونی شما را بدون هیچ راه بازگشتی از بین ببرد.

3) هزینه‌های بالای نگهداری

یکی دیگر از معایب استفاده از قفس دست دوم، بالا رفتن هزینه‌های نگهداری این قفس‌ها است. این قفس‌ها در بازار با 20 تا 30 درصد کاهش قیمت نسبت به قفس‌های نو عرضه می‌شود در حالی که رقم بالاتری را باید برای نگهداری از قفس‌ها هزینه کنیم.

چرا باید از قفس نو استفاده کنیم؟

استفاده از قفس نو هر چند در دید اول ممکن است کمی هزینه‌بر باشد، اما بهترین کیفیت را برای شما رقم خواهد زد. با استفاده از این قفس‌ها شما دیگر نگرانی از بابت مریض شدن پرندگان نخواهید داشت و با خیال راحت می‌توانید بیشتری بازدهی را از کسب‌وکار خود کسب کنید. تجربه نشان داده که استفاده از انواع قفس نو به جای قفس دست دوم باعث می‌شود تا :

  1. بهره‌وری پرندگان افزایش یابد.
  2. کمتر خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف وجود خواهد داشت.
  3. موارد و نکات بهداشتی را می‌توان به راحتی در این قفس‌ها رعایت نمود.
  4. در مصرف دان و مواد غذایی پرندگان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

قفس دست دوم

حتما بخوانید : انواع قفس های مناسب برای پرورش بلدرچین، مرغ، کبک، کبوتر، جوجه و…

جمع‌بندی قفس دست دوم

برای شروع هر کسب‌وکاری یکی از مهم‌ترین فاکتورها، بهینه‌سازی هزینه‌ها است. اما کاربران باید در نظر داشته باشند که بهینه‌سازی هزینه‌ها نباید با به خطر انداختن اصل کسب‌وکار و سرمایه همراه باشد. استفاده از قفس دست دوم می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای شما رقم زده و کسب‌وکار شما را با چالش‌هایی زیادی همراه سازد. از این رو نسبت به این موضوع تأمل بیشتری داشته و سرمایه‌های خود را در معرض خطرات مختلف قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *